Sprzedający w zakresie zawieranych umów przewiduje następującą procedurę reklamacyjną:

a) przesłanką warunkująca wszczęcie przedmiotowej procedury jest:
– wada fabryczna sprzedawanej rzeczy,
– sprzedawana rzecz uległa uszkodzeniu podczas transportu,
– sprzedawany towar jest niezgodny ze złożonym zamówieniem,
b) w przypadku stwierdzenia jednej z przesłanek warunkujących wszczęcie procedury reklamacyjnej przez kupującego zobowiązany jest on niezwłocznie zawiadomić o tym sprzedającego korzystając z dopuszczalnych form kontaktu opisanych w regulaminie ewentualnie kierując korespondencję na adres : Firma Ale Krzesła Joanna Niedźwiadek, ul. Łęczyńska 52, 20- 309 Lublin, podając jednocześnie preferowaną formę kontaktu z kupującym pod rygorem braku skutków wynikających regulaminu, lub wysyłając wiadomość mail na adres joanna@alekrzesla.pl. Do oświadczenia reklamacyjnego kupujący ma obowiązek dołączyć dowód zakupu reklamowanej rzeczy (np. fakturę VAT) oraz spisany w obecności pracownika firmy kurierskiej protokół szkody,
c) sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do twierdzeń i dowodów przedstawionych przez kupującego. W przypadku braku odpowiedzi ze strony sprzedający uznaje się, że reklamacja została uwzględniona w całości. Wskazany powyżej termin uważa się za zachowany w przypadku wysłania w tym terminie do kupującego wiadomości e-mail bądź nadania przesyłki listowej w siedzibie Poczta Polska.
d) W przypadku uwzględnienia reklamacji w całości, reklamowany produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, względnie wobec braku możliwości wymiany na rzecz pełnowartościową sprzedający zwróci kupującemu zapłaconą cenę oraz koszty transportu. Kupujący ma obowiązek wykazać poniesione, niezbędne koszty pod rygorem odmowy zwrotu kosztów nieudowodnionych.

W przypadku nie uwzględnienia reklamacji przez sprzedającego kupujący może wystąpić na drogę postępowania sądowego, wytaczając przeciwko sprzedającemu stosowne powództwo celem dochodzenia swoich praw. Sprzedający informuje kupującego, iż kierując sprawę na drogę postępowania sądowego, jeżeli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10000,00zł pozew należy sporządzić na urzędowym formularzu. Nadto sprzedający informuje kupującego, że celem skutecznego dochodzenia swoich praw przed sądem należy uiścić opłatę sądową od pozwu (jej wysokość jest zależna od wartości przedmiotu sporu). Sprzedający podkreśla, iż postępowanie sądowe jest związane z ryzykiem – w przypadku przegranej – co do zasady strona przegrywająca ponosi koszty postępowania.

Warunkiem przyjęcia zwrotu towaru jest zwrot produktu w stanie niezmienionym, w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnie przyczepionymi metkami, pozbawiony zapachu oraz śladów używania, jednak opakowanie może być otwarte jeżeli jest to konieczne do sprawdzenia zgodności towaru z umową lub innych czynności przywołanych w ustawie jako czynności w granicach zwykłego zarządu.

Prawo odstąpienia od umowy:

1. Sprzedający informuje kupującego, iż kupujący ma prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy o którym mowa w § 6 ust. 1 wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym kupujący wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez kupującego weszła w posiadanie rzeczy.
3. Celem skorzystania przez kupującego z prawa odstąpienia od umowy, kupujący ma obowiązek poinformować sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. kierując do sprzedającego przedmiotowe oświadczenie w sposób wskazany w § 2 ust. 3 pkt a – b).
4. Kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy korzystając przy tym z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednakże nie jest to obowiązkowe. Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik 1 do niniejszego regulaminu.